Pojęcie „benefit” pochodzi z języka łacińskiego i powstało z połączenia dwóch słów: bene – dobrze – oraz facere – czynić. Ogólnie mówiąc, benefity to dodatkowe świadczenia i korzyści oferowane pracownikom przez pracodawcę. Ciekawe benefity pozapłacowe powinny spełniać dwa warunki: być rzeczywistą wartością dodaną dla zatrudnionych i wizerunkowym wyróżnikiem dla organizacji. Jakie zalety ma Stepapp i co zyskasz dzięki wprowadzeniu usług sprzątania mieszkań pracowników w formie benefitu pracowniczego do swojej firmy?
Docenienie przez pracodawcę jest jednym z najważniejszych czynników zwiększających poczucie satysfakcji z wykonywanych obowiązków służbowych. Jak wynika z raportu firmy ADP „People at Work 2021: A Global Workforce View”, tylko niespełna 6 na 10 Polaków (58 proc.) czuje się docenianych przez swojego pracodawcę.
System benefitów pracowniczych ma nie tylko na celu zachęcenie nowych pracowników do podjęcia pracy w firmie oferującej stanowisko, ale także docenienie już pracującego zespołu. Odpowiadające na potrzeby pracowników benefity sprawiają, że zespół uważa swojego pracodawcę za troskliwego, czuje się doceniony i chętniej wykonuje swoje zadania.
Pracodawcy stosują różnego rodzaju techniki motywacyjne, jednak na wyobraźnię pracowników i kandydatów bardzo mocno wpływają przede wszystkim korzyści materialne. Benefity nierzadko odciążają domowy budżet pracowników i stanowią dowód na to, że satysfakcja z wykonywanych obowiązków to nie jedyny owoc ich pracy. Usługi wsparcia w obowiązkach domowych pozwalają podnieść komfort życia codziennego, a to przekłada się na większą efektywność w pracy i chęć samorozwoju.
Wsparcie w pracach domowych nie tylko pomaga pracownikom zaoszczędzić czas i energię, ale także przekłada się na realną wdzięczność wobec pracodawcy. Stepapp to benefit, który daje realne efekty i zapada w pamięć – pracownicy doceniają długoterminowe wsparcie, które przyczynia się do polepszenia jakości ich życia. Dla pracodawcy, który się o nich troszczy, warto starać się jeszcze bardziej.
Porządek w domu przekłada się na stabilność emocjonalną i spokój ducha w życiu. Dzięki usługom Stepapp zadbasz o organizację przestrzeni, w której żyje pracownik na co dzień, a jego organizm odwdzięczy się zrelaksowaniem, wypoczęciem i lepszym zdrowiem. Kiedy mieszkanie jest posprzątane, nasz mózg lepiej odpoczywa, gdyż nie działa na niego tak wiele bodźców wzrokowych.
Problem wpływu nieporządku na samopoczucie i psychikę człowieka doczekał się wielu badań naukowych. Nieporządek bardzo mocno wpływa na nasz poziom stresu. Sherrie Boug Carter, autorka książek i psycholog specjalizująca się w badaniach stresu, podkreśla, że nieporządek powoduje, że nasze zmysły są wciąż podrażniane i muszą reagować na te impulsy, choć są one zupełnie niepotrzebne. Skoro bałagan nie jest zgodny z naszą naturą – natura ta chce się przed nim bronić. To powoduje, że przebywając w nieporządku, odczuwamy zmęczenie i jesteśmy mniej efektywni w pracy. Kumuluje się w nas stres i frustracja, które nie pozwalają na skupienie i budzą nieprzyjemne emocje. Oferując pracownikom wsparcie Stepapp niwelujesz te problemy praktycznie do zera!
Istnieją naukowo udowodnione korzyści mieszkania w czystym domu i na odwrót – brak utrzymywania czystości może negatywnie wpływać na samopoczucie psychiczne i fizyczne, o czym wspominaliśmy wyżej. Porządek oraz czystość mają wpływ na zdrowie i sen pracownika i całej jego rodziny. O wiele łatwiej się zasypia, gdy przestrzeń wokół jest czysta. Zagracony, zakurzony i brudny dom nasila objawy astmy oraz przeziębienia, a także znacznie ułatwia rozprzestrzenianie się niebezpiecznych bakterii.
Wiesz, że według statystyk ludzie potykają się i upadają w domu z najbardziej trywialnych powodów, jak porozrzucane ubrania lub śliska podłoga? Korzyści zdrowotne w związku z mieszkaniem w czystych przestrzeniach są oczywiste.
Z badania „Kto dziś zmywa” przeprowadzonego przez Kantar dla marki Finish wynika, że w dni robocze 1/3 Polaków posiada … jedynie do godziny czasu wolnego. Na brak chwili dla siebie skarżą się szczególnie kobiety oraz rodzice. Ponad 40 proc. Polaków ma poczucie braku czasu kilka razy w tygodniu, a u 38 proc. z nich uczucie to pojawia się codziennie lub prawie codziennie. Wśród kobiet prawie połowa (45 proc.) zmaga się z brakiem czasu na co dzień. Najczęściej wynika, to z tego, że po powrocie z pracy często zaczynają pracę na kolejnym etacie – tym domowym. Dzięki Stepapp Twoim pracownikom będzie łatwiej odnaleźć work-life balance i zmniejszyć ilość czasu poświęcanego na codzienne obowiązki. Wspólnie możemy uwolnić Twoim pracownikom nawet 16 dodatkowych wolnych godzin każdego miesiąca.
Uczestnicy badania przeprowadzonego przez HRK wskazali, że dzięki benefitom uwalniającym czas mogliby więcej odpoczywać (82 proc.), realizować pasje i zainteresowania (48 proc.), czy przeznaczyć go na rozwój zawodowy i edukację (45 proc.). Na dalszych pozycjach znalazły się: łatwiejsze łączenie pracy z rolą rodzica, dbanie o zdrowie i urodę, oszczędności finansowe, zachowanie równowagi między życiem prywatnym i zawodowym oraz znaczne obniżenie poziomu stresu w codziennej pracy.
Według raportu Workers Preferences and Workplace Ability aż 42 proc. pracowników w Polsce wskazuje, że idea zachowania równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym jest ważniejsza niż możliwość awansowania czy uzyskania wyższych zarobków.
Pracodawcy dbający w swojej firmie o work-life balance za pomocą atrakcyjnych benefitów pozapłacowych cieszą się większym zaufaniem i lojalnością pracowników. Firma znana ze wspierania zawodowo-prywatnej równowagi swoich pracowników skutecznie przyciąga najlepszych kandydatów. Buduje również swój wizerunek firmy przyjaznej pracownikom i ich rodzinom. Zatem do dzieła!
Badacze z University of British Columbia przeprowadzili aż 6 różnych eksperymentów na grupie 4600 osób. Z badań wynika, że posiadanie wolnego czasu przybliża nas do pełni szczęścia o wiele bardziej niż posiadanie pieniędzy.
Dodatkowo szczęśliwy pracownik jest bardziej zaangażowany w wykonywanie swoich zadań, lepiej dogaduje się ze współpracownikami i klientami, odczuwa większą satysfakcję z pracy, jest zmotywowany i efektywniejszy. Nie da się ukryć, że im więcej takich osób w firmie, tym większy sukces może ona odnieść.
Z przeprowadzonych na zlecenie Edenred Polska badań wynika, że 90 proc. pracowników wysoko ocenia pracodawców oferujących benefity. Serwis sprzątający mieszkania i domy pracowników w postaci benefitu świetnie funkcjonuje na świecie, w Polsce to nowość, ale już podbija serca pracowników i pracodawców.
Zagwarantowanie pracownikom dodatkowego czasu wolnego w ramach benefitu, pomaga firmie pozytywnie wyróżnić się na tle konkurencji i zyskać miano pracodawcy z wyboru. O tym, że marka pracodawcy jest ważna nie musimy Cię chyba przekonywać.
Usługi Stepapp dostępne są również w formie vouchera, który możesz wręczyć pracownikom w formie nagrody albo partnerom biznesowym jako prezent. Możliwości wykorzystania, jest tak wiele!
Nagrody i wyróżnienia w pracy są formą doceniania pracownika, który wykonuje swoje obowiązki z należytą starannością. Jako pracodawca masz możliwość podziękować w ten sposób zatrudnionemu, który działa ze szczególną korzyścią dla firmy. Karta prezentowa Stepapp sprawdzi się przy różnych okazjach, a tak oryginalny i niespotykany podarunek z pewnością pozytywnie zaskoczy każdego.
Aplikacja do sprzątania od Stepapp umożliwia pracownikom zamawianie profesjonalnych usług dla domu i zarządzanie swoimi rezerwacjami w zupełnie nowy, lepszy i intuicyjny sposób. Korzystanie z platformy i aplikacji mobilnej uprościliśmy tak, żeby zajmowało możliwie najmniej czasu. Wystarczy wprowadzić kod pocztowy, podać metraż mieszkania lub domu i wybrać potrzebne usługi.
– Ułatwiliśmy zamawianie zaufanych, profesjonalnych usług domowych za pośrednictwem smartfona. Rezerwujesz prawdziwe, doświadczone osoby do sprzątania za dotknięciem telefonu tak, jak sterujesz telewizorem za pomocą pilota. Wierzymy, że technologia jest po to, aby ułatwić nam codzienne decyzje, i taka wizja towarzyszyła nam podczas tworzenia aplikacji Stepapp – mówią Jakub Mocarski i Thomas Werner, założyciele firmy.
Zamawiając usługi Stepapp dla pracowników, masz pewność, że usługa zostanie wykonana dokładnie i profesjonalnie. Mamy na to dowody, ale także oferujemy ubezpieczenie OC na 1 mln zł. Aktywnie też pracujemy nad stworzeniem odpowiedzialnego i satysfakcjonującego środowiska pracy dla naszych sprzątaczek i sprzątaczy. Zależy nam, aby wszystkie osoby sprzątające i mające kontakt z klientami, czuły satysfakcję z pracy opartej na uczciwych warunkach i wzajemnym poszanowaniu. Wierzymy bowiem, że tylko tak możemy zbudować długotrwałe relacje z klientami i pracownikami, a te są podstawą naszej branży.
Stale też monitorujemy jakość wykonywanych usług, a aplikacja Stepapp ułatwia naszym klientom dokonywanie ocen przeprowadzanych sprzątań. Dlatego jesteśmy pewni jakości naszych usług i możemy gwarantować jakość. Oznacza to, że jeśli Twój pracownik nie będziesz z jakiegoś powodu zadowolony z efektów naszej pracy – wrócimy i to naprawimy!
W Stepapp wiemy, że każdy dom jest inny i nie ma czegoś takiego jak „jeden standard dla wszystkich”. Pracownicy korzystający z platformy Stepapp, mogą spersonalizować swoje sprzątanie i wybrać usługi dodatkowe np. takie jak wstawianie prania, prasowanie, mycie okien, które ich interesują i aktualnie są im potrzebne. W aplikacji mogą również modyfikować swoje obecne rezerwacje i dodawać kolejne usługi bez potrzeby dzwonienia. Kilka kliknięć i gotowe!
Wiemy, że każda firma ma swoją specyfikę i wynikające z tego potrzeby. Oferujemy elastyczne rozwiązania dostępu do usług Stepapp w formie benefitu – przygotujemy ofertę pod potrzeby Twoich pracowników i budżetu, którym dysponujesz. Skontaktuj się z nami, aby poznać szczegóły oferty benefitowej, która daje więcej czasu na życie i inne ważne rzeczy.
Nie musisz dzwonić, szukać ani gimnastykować się z dopasowaniem usługi do planu dnia. Zamów online i wybierz dogodny termin.
Ty decydujesz, które zadania przejmie za Ciebie pomoc domowa. Zadbamy o Twój komfort a Twoje usługi będą na autopilocie.
W tramwaju albo w przerwie w pracy – zmieniaj daty, zamawiaj dodatkowe usługi i miej wszystko pod kontrolą. Dokładnie tak jak chcesz.
Ubezpieczone sprzątanie na 1 000 000 zł od szkód i wypadków oraz 100% gwarancja jakości. Jeżeli coś pójdzie nie tak - wrócimy i poprawimy.
Zmieniaj daty, personalizuj i dopasowuj usługi do potrzeb w apce oraz utrzymaj kontakt z osobą sprzątającą bez dzwonienia.
Zawsze ta sama wyszkolona, bezpieczna i sprawdzona osoba, która poznaje Twoje potrzeby, nawyki dotyczące sprzątania oraz ceni Twoją prywatność.
Wybierając Stepapp nie tylko cenisz swój czas, ale także fachowców i mówisz "NIE" szarej strefie, wyzyskowi i wykluczeniu społecznemu.
Pobierz aplikację mobilną
Stepapp sp. z.o.o. zarejestrowana w Warszawie przy ul. Aleja Prymasa Tysiąclecia 83A/lokal 103, 01-242. Wpisana do Krajowego Rejestru Sądowniczego pod numerem 0000896336. NIP: 5252860294.
Ściągnij aplikację
Obserwuj nas
Bezpieczne płatności
Usługi Warszawa
Stepapp to Stepapp sp. z.o.o. zarejestrowana w Warszawie przy ul. Aleja Prymasa Tysiąclecia 83A/lokal 103, 01-242. Wpisana do Krajowego Rejestru Sądowniczego pod numerem 0000896336. NIP: 5252860294.
Zamów sprzątanie w łatwy sposób online lub zostaw nam kontakt do siebie, a my zajmiemy się dopasowaniem oferty do Twoich wymagań – oddzwonimy tak szybko jak to możliwe!
Zostaw swój numer telefonu, a my niedługo odezwiemy się z większą ilością informacji i odpowiemy na Twoje pytania i dostarczymy ofertę sprzątania dopasowaną do Twoich potrzeb.