Czy jest sposób na wyróżnienie swojej organizacji na rynku pracy i zyskanie przewagi w wyścigu po najlepsze talenty? Trudno o jednoznaczną odpowiedź, ale pomocnym rozwiązaniem mogą być niecodzienne benefity pracownicze (benefit pozapłacowy), które przynoszą realne korzyści zatrudnionym. Wśród tych ostatnich coraz popularniejsze stają się świadczenia, które zapewniają pracownikowi dodatkowy czas wolny.
Z przeprowadzonych na zlecenie Edenred Polska badań wynika, że 90 proc. pracowników wysoko ocenia pracodawców oferujących benefity, ale tylko 15 proc. z nich uważa, że są one bardzo dobrze dobrane do ich potrzeb. To naprawdę mało biorąc pod uwagę powszechny dostęp do tych świadczeń oraz wielkość polskiego rynku benefitów, który szacuje się na ok. 16 mld zł.
Benefity mają istotny wpływ na decyzję kandydatów odnośnie zmiany pracy. Badanie Global Talent Trends 2023 wskazuje, że wybierając nową pracę, oprócz kwestii wynagrodzenia dla kandydatów liczy się przede wszystkim work-life balance (rozumiane, jako wsparcie organizacyjne pracownika w celu równoważenia życia zawodowego i osobistego) oraz elastyczność warunków pracy. Według raportu SmartLunch pracownicy biurowi i inżynieryjni częściej niż pracownicy fizyczni biorą pod uwagę oferowane przez pracodawcę benefity (67 proc. vs 57 proc.) przy wyborze pracodawcy. Ogólnie ponad połowa badanych (61 proc.) zwraca uwagę na ten aspekt w procesie rekrutacji.
Co ciekawe, w innych badaniach możemy wyczytać, że 75 proc. pracowników stwierdziło, że są bardziej skłonni do pozostania u swojego pracodawcy ze względu na prowadzony w firmie program świadczeń a 80 proc. pracowników wybrałoby dodatkowe świadczenia zamiast podwyżki. 69 proc. pracowników twierdzi, że w procesie rekrutacji wybraliby tego pracodawcę, który oferuje lepsze świadczenia pozapłacowe. Nie ma więc wątpliwości, że polityka benefitowa pracodawców ma duże znaczenie employer brandingowe, ale i biznesowe.
W badaniu Sodexo „Potrzeby Pracowników 2021” ankietowanych zapytano o to, jakie cechy powinien mieć idealny benefit. Najczęściej pojawiającymi się odpowiedziami były:
Najlepszym i coraz częściej praktykowanym sposobem wyselekcjonowania potrzeb w zakresie benefitów pozapłacowych jest przeprowadzenie ankiety i zbadanie, czego nasi pracownicy dokładnie oczekują, co będzie dla nich przydatne. Skoro benefit ma być dla pracownika, to powinniśmy dać mu możliwość wskazania obszarów, w których oczekuje wsparcia. Przypatrując się aktualnym trendom, obecnie najwięcej uwagi poświęcane jest zdrowiu, organizacji czasu oraz oszczędnościom.
Zachowanie work-life balance – właśnie na to stawia coraz większa liczba pracowników, którym zależy zarówno na tym, by rozwijać się zawodowo, jak i prowadzić udane życie osobiste. Z tego powodu wśród trendów w zakresie benefitów pracowniczych pojawiają się elementy pomocne w organizacji codziennego dnia.
Uwalnianie czasu to zdecydowanie jeden z najbardziej gorących tematów na rynku pracy i jednocześnie trend w benefitach, który mocno się rozwija. Zachowanie równowagi między pracą a życiem zawodowym jest coraz ważniejsze nie tylko dla pracowników, ale również dla pracodawców. Wprowadzane w tym zakresie rozwiązania, przełożenie ich na pozytywne wyniki biznesowe oraz pozytywne oceny pracowników pokazują, że ten kierunek działania ma dużą wartość.
Uczestnicy badania przeprowadzonego przez HRK wskazali, że dzięki takim benefitom uwalniającym czas mogliby więcej odpoczywać (82 proc.), realizować pasje i zainteresowania (48 proc.), czy przeznaczyć go na rozwój zawodowy i edukację (45 proc.). Na dalszych pozycjach znalazły się: łatwiejsze łączenie pracy z rolą rodzica, dbanie o zdrowie i urodę, oszczędności finansowe, zachowanie równowagi między życiem prywatnym i zawodowym oraz znaczne obniżenie poziomu stresu w codziennej pracy.
Jednym z ciekawszych benefitów pracowniczych na rynku jest możliwość korzystania przez zatrudnionych pracowników z usług przedsiębiorstw zewnętrznych, zajmujących się m.in. utrzymaniem czystości w domu. Brzmi jak wyrzucanie pieniędzy w błoto? Nic bardziej mylnego.
W ten sposób pracownicy są nie tylko odciążani od domowych obowiązków, ale pracują częściej i chętniej, gdyż nie muszą przejmować się dodatkowymi zobowiązaniami w domu. Są bardziej wypoczęci i zrelaksowani. Pracodawca oferując wsparcie w obowiązkach domowych „kupuje” zatrudnionym dodatkowy czas prywatny.
Jak działa benefit wsparcia w obowiązkach domowych? Pracownicy firm, dokładnie tak samo jak klienci indywidualni, mogą zamówić interesujący ich zestaw usług jak np. sprzątanie, mycie okien czy prasowanie, a ich portfel w aplikacji określoną kwotą, co miesiąc, doładowuje pracodawca. Obecnie ze Stepapp korzystają nie tylko przedsiębiorcy, pracownicy i założyciele startupów, czy osoby zatrudnione w korporacjach, ale także rodzice czy osoby żyjące aktywnie, które nie narzekają na nadmiar czasu.
Dodatkowy czas jako benefit jest, i wiele wskazuje na to, że nadal będzie coraz popularniejsze. O ile wiele benefitów cenionych przez pracowników pozwala oszczędzać pieniądze, o tyle ten pozwalający na oszczędność czasu ma dla nich wyjątkowe znaczenie. Benefity pracownicze to jeden ze sposobów na to, aby przyciągnąć tych najlepszych kandydatów na rynku. Jest to inwestycja w przyszłość firmy, bo pracownik, który się czuje doceniony i zaopiekowany, zostanie z Tobą na dłużej.
Chętnie pomożemy w zachowaniu równowagi między pracą a życiem osobistym Twoim pracownikom. Sprawdź, jak działa Stepapp w formie benefitu pracowniczego.
Nie musisz dzwonić, szukać ani gimnastykować się z dopasowaniem usługi do planu dnia. Zamów online i wybierz dogodny termin.
Ty decydujesz, które zadania przejmie za Ciebie pomoc domowa. Zadbamy o Twój komfort a Twoje usługi będą na autopilocie.
W tramwaju albo w przerwie w pracy – zmieniaj daty, zamawiaj dodatkowe usługi i miej wszystko pod kontrolą. Dokładnie tak jak chcesz.
Ubezpieczone sprzątanie na 1 000 000 zł od szkód i wypadków oraz 100% gwarancja jakości. Jeżeli coś pójdzie nie tak - wrócimy i poprawimy.
Zmieniaj daty, personalizuj i dopasowuj usługi do potrzeb w apce oraz utrzymaj kontakt z osobą sprzątającą bez dzwonienia.
Zawsze ta sama wyszkolona, bezpieczna i sprawdzona osoba, która poznaje Twoje potrzeby, nawyki dotyczące sprzątania oraz ceni Twoją prywatność.
Wybierając Stepapp nie tylko cenisz swój czas, ale także fachowców i mówisz "NIE" szarej strefie, wyzyskowi i wykluczeniu społecznemu.
Pobierz aplikację mobilną
Stepapp sp. z.o.o. zarejestrowana w Warszawie przy ul. Aleja Prymasa Tysiąclecia 83A/lokal 103, 01-242. Wpisana do Krajowego Rejestru Sądowniczego pod numerem 0000896336. NIP: 5252860294.
Ściągnij aplikację
support@stepapp.pl
Telefon: +48 22 12 255 22
Czat na żywo: Pon – Pt: 9:00 – 18:30 / Sob: 10.00 – 15.00
Obserwuj nas
Bezpieczne płatności
Usługi sprzątania
Kontakt i inne
Stepapp to Stepapp sp. z.o.o. zarejestrowana w Warszawie przy ul. Aleja Prymasa Tysiąclecia 83A/lokal 103, 01-242. Wpisana do Krajowego Rejestru Sądowniczego pod numerem 0000896336. NIP: 5252860294.