W ramach naszego sprzątania standardowo w każdym pomieszczeniu wykonujemy następujące czynności:
Ogólne czynności każdy pokój + Salon i Sypialnie
✓ Odkurzanie podłóg, listew przypodłogowych, gniazdek elektrycznych, przełączników, grzejników, dywanów oraz tapicerowanych mebli.
✓ Mycie podłóg na mokro lub inny rodzaj czyszczenia zgodnie z ustaleniami.
✓ Wycieranie drzwi i framug tam, gdzie jest to możliwe.
✓ Odkurzanie parapetów i dostępnych powierzchni.
✓ Wycieranie kurzu z lamp, roślin, półek, mebli i ramek na zdjęcia tam, gdzie jest to możliwe.
✓ Polerowanie luster.
✓ Ścielenie łóżek.
✓ Opróżnianie koszy na śmieci.
Nie przesuwamy ciężkich mebli i urządzeń AGD.
Kuchnia
Wykonujemy ogólne czynności, a dodatkowo:
✓ Czyszczenie zlewu i blatu kuchennego, kuchenki oraz ściany za kuchenką i zlewem.
✓ Czyszczenie szafki, w której znajduje się pojemnik na śmieci, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.
✓ Wycieranie frontów szafek kuchennych.
✓ Wycieranie okapu i zewnętrznych powierzchni pozostałych sprzętów AGD *mikrofala, lodówka, zamrażarka, urządzenia wolnostojące jak kawiarka, blender i ww.
✓ Opróżnianie kosza na śmieci.
Łazienki
Wykonujemy ogólne czynności, a dodatkowo:
✓ Czyszczenie wanny, prysznica, umywalki i toalety (szczególna uwaga na kamień).
✓ Usuwanie plam z glazury.
✓ Opróżnianie kosza na śmieci.
✓ Wycieranie szafek łazienkowych i sprzętu AGD.
Korytarze
Wykonujemy generalne zadania, a dodatkowo:
✓ Ścieramy kurz z poręczy, balustrady i tralek na schodach.
✓ Wycieramy półki na kapelusze, czapki, buty.
✓ Wycieramy szafki i szafy zewnątrz.
Dodatkowe czynności
Mamy holistyczne podejście do usług, ponieważ wiemy, że każdy dom jest inny, a niektóre miejsca gromadzą brud dopiero po pewnym czasie. Dlatego zawsze bierzemy pod uwagę dodatkowe wskazówki, które klient wprowadza do aplikacji w szczegółach zlecenia przed sprzątaniem!
OBS! Dodatkowymi usługami są tylko i wyłącznie takie rzeczy jak: mycie okien, mycie tarasu, sprzątanie balkonu, mycie wewnątrz lodówki, mikrofali, zamrażarki, zmiana pościeli, czyszczenie wewnątrz piekarnika oraz prasowanie.
Dodatkowo zawsze bierzemy pod uwagę Twoje aktualne wytyczne przed każdym sprzątaniem i jesteśmy na bieżąco z tym, co wprowadzisz do profilu w aplikacji.
OBS!
Nie opuszczamy miejsca pracy dopóki nie upewnimy się, że cały zakres usługi został wykonany. Przed zakończeniem sprzątanie możemy zwrócić się do klienta w celu uzyskania potwierdzenia satysfakcji z wykonanej usługi.
Dodatkowo, mycie piekarnika, lodówki, zamrażarki, mikrofalówki są dodatkowymi usługami, jednak chodzi o mycie ich wewnątrz. W standardzie myjemy fronty tych sprzętów zewnątrz i wewnątrz. Możemy otworzyć je i umyć listwy, a jeśli klient będzie chciał umycie tych sprzętów gruntownie – np. wyjmując żywność z lodówki i mycie każdej szklanej płyty – proponujemy wykupienie dodatkowej usługi i zgłaszamy do biura.
Kolejną rzeczą o której warto pamiętać są śmieci. Czasami nie mamy możliwości ich wyrzucić z tego względu, że nie mamy dostępu do pomieszczenia na śmieci. Nigdy jednak nie zakładamy takiego scenariusza z góry i ZAWSZE pytamy klienta co zrobić ze śmieciami. Jeśli klient wskaże nam miejsce w którym możemy wyrzucić śmieci – robimy to. Jeśli powie, że sam o to zadba, akceptujemy taką możliwość, jednak ZAWSZE myjemy szafkę wewnątrz tam gdzie znajdują się śmieci, gdyż jest ona podatna na zabrudzenia i zacieki ze śmieci.
PODSUMOWANIE
Pamiętaj! Kluczem do sukcesu jest jasna komunikacja, polegająca na wspólnym zrozumieniu. Zachęcamy do przeczytania innych poradników, dostępnych na https://stepapp.pl/akademia. Klienci Stepapp liczą na naszą długoterminową pomoc w utrzymaniu porządku w ich domach. Jeśli wykażesz chęci pomocy i zrozumienia ich potrzeb już na początku, podczas pierwszego sprzątania, możesz liczyć na długoterminową współprace, która będzie trwać latami.
Czasami, mieszkania i domy są w gorszym stanie podczas pierwszego sprzątania, jednak to nie jest coś, co powinno Ciebie zniechęcić. Bierz pod uwagę fakt, że klient mógł po prostu zaniedbać sprzątanie swojego domu/mieszkania i dlatego zdecydował się na skorzystanie z naszych usług. Jeśli np. nie wyrobisz się podczas pierwszego sprzątania z doprowadzeniem wszystkiego do nieskazitelnej czystości – daj znać klientowi, że dzisiaj np. doprowadziłaś do porządku łazienki, a podczas kolejnej wizyty zajmiesz się kuchnią, a już na trzecim sprzątaniu będziemy tą czystość utrzymywać.
Często, klienci zgłaszają do nas reklamację nie z powodu, że się nie staramy, ale z powodu, że nie powiadomiliśmy ich o tym fakcie, a oni oczekują efektu 100% czystości po pierwszej wizycie. Działając w sposób opisany powyżej, jesteśmy w stanie uspokoić klienta, zyskać jego przychylność i zaufanie, że mamy wszystko pod kontrolą i nie doprowadzić go do wniosku, że źle sprzątamy.
Powodzenia i jesteśmy do usług!