View Categories

Regulamin współpracy

1. Twoja dostępność

  • Zanim rozpoczniesz sprzątania, przekaż swoją dostępność do Biura Stepapp. Możesz to zrobić po rekrutacji, a następnie tydzień przed każdym nowym miesiącem. Informacje o swojej dostępności i zmianach zawsze przekazuj do Biura Stepapp, ponieważ jego błędne ustawienie będzie wpływało na przypisywanie nowych sprzątań.

  • Wraz z podaniem swojej dostępności, podajesz obszary (dzielnice), w których możesz wykonywać sprzątania.

  • Nagłe nieobecności z powodu spraw prywatnych, zdrowotnych czy wyższej konieczności zgłaszasz niezwłocznie do Biura.

  • Planowane urlopy, nieobecności czy zmiany w Twojej dostępności zgłaszasz do biura w terminie do 72h przed.

  • Dodanie dostępności, w celu przyjęcia większej liczby sprzątań możesz zgłaszać w dowolnym momencie do Biura.

  • Zgłoszoną dostępność możesz zawsze sprawdzić w aplikacji w zakładce “Profil”. Nieprawidłowości z tym związane zgłoś do Biura.

2. Przypisywanie sprzątań

  • Sprzątania będą przypisywane na podstawie Twojej dostępności i obszarów (dzielnic), w których chcesz pracować. Poinformujemy Cię o przypisanych zleceniach do 48 godzin przed.

  • W przypadku chęci rezygnacji z posiadanej subskrypcji, należy zgłosić taką decyzję do biura. Zakończenie subskrypcji możliwe jest po uzyskaniu zgody klienta oraz znalezieniu odpowiedniego zastępstwa przez biuro.

  • Przypisane sprzątania wyświetlają się w zakładce “Kalendarz” w aplikacji.

  • Jeżeli chcesz zmienić termin lub zmodyfikować przypisane do Ciebie sprzątanie, koniecznie skontaktuj się z biurem lub poinformuj biuro o zmianie, jeśli ustaliłaś zmianę z klientem na żywo. Pamiętaj, że brak zgłoszenia zmiany do biura może spowodować problem z przypisaniem nowych sprzątań.

3. Wykonywanie sprzątań

  • Pamiętaj, aby zapoznać się z dodatkowymi instrukcjami do sprzątania zamieszczonymi przez klienta. Instrukcje widoczne są w szczegółach sprzątania, w Twoim kalendarzu w aplikacji. Jeśli jest w nich coś, co przekracza zakres sprzątania lub potrzeba jakichś dodatkowych sprzętów, zgłoś to do Biura.

  • Podczas sprzątania, wykonaj wszystko zgodnie z zakresem sprzątania zamówionego przez klienta. Pamiętaj, żeby na końcu sprzątania przejść przez Listę Kontrolą i upewnij się, że zapoznałaś się z tym dokumentem. Pamiętaj, żeby uwzględnić też pozostawione “dodatkowe notatki” przez klienta, które znajdziesz w aplikacji.

  • Wszelkie zmiany podczas sprzątania, np. brak możliwości wykonania jakiejś czynności, bardzo duże zabrudzenia, których nie możesz usunąć, zgłaszaj klientowi oraz do Biura. 

  • Jeżeli podczas sprzątania zauważysz jakieś uszkodzenia, poinformuj o tym klienta i zrób zdjęcie uszkodzenia. Jest to bardzo ważne, żeby podczas ewentualnej reklamacji, uszkodzenie nie zostało przypisane Tobie.

  • Jeżeli z jakiegoś powodu nie dasz rady dokończyć sprzątania w zakresie, który był na zleceniu, zostałaś wyproszona z mieszkania przez klienta przed ukończeniem lub wystąpił jakiś problem – taka sytuacja musi być zgłoszona do Biura, żeby uniknąć nieprzyjemności.

  • Jeżeli z jakiegoś powodu nie dasz rady dokończyć sprzątania w zakresie, który był na zleceniu, zostałaś wyproszona z mieszkania przez klienta przed ukończeniem lub wystąpił jakiś problem – taka sytuacja musi być zgłoszona do Biura, żeby uniknąć nieprzyjemności.

  • Jeżeli pracy na miejscu będzie bardzo dużo i nie wyrobisz się z czasem, który był podany w aplikacji, poinformuj klienta (przynajmniej godzinę przed zakończeniem) o potrzebie dodatkowego czasu np. dodatkowej 1 godziny lub więcej (za dodatkową opłatą). Jeżeli klient będzie chciał dodatkowy czas, pamiętaj żeby otrzymać od niego smsowo potwierdzenie i przekazać to do Biura. Jeżeli klient nie będzie chciał dokupić dodatkowego czasu, zapytaj go czym masz się zająć w czasie, który Ci pozostał oraz poinformuj Biuro.

  • Jeśli podczas sprzątania klient będzie chciał jakiekolwiek dodatkowe usługi, których nie było w zleceniu np. dodatkowe Mycie Okien/Lodówki itd., poproś go o potwierdzenie sms. Wyjaśnij że taka usługa jest usługą dodatkowo płatna. Zrzut ekranu z potwierdzeniem SMS przesyłasz do Biura. Wystarczy przesłać potwierdzenie, a wynagrodzenie za dodatki zostanie doliczone.

  • Możesz otrzymać karę w wysokości utraconych przez Stepapp dochodów z klienta, jeśli przyjmiesz klienta Stepapp poza Stepapp. 

4. Zakańczanie sprzątań i wynagrodzenie

  • Sprzątanie zakończysz w aplikacji w tym samym miejscu, co je rozpoczynasz. Żeby zakończyć sprzątanie, pamiętaj aby dołączyć zdjęcie, które będzie dowodem tego, że byłaś i wykonałaś sprzątanie. Jest to potwierdzeniem Twojej obecności na sprzątaniu zarówno dla nas oraz klienta.

  • Po zakończeniu sprzątania w aplikacji, wynagrodzenie otrzymasz na swoje saldo w aplikacji, gdzie możesz sprawdzić aktualny stan środków.

  • Wypłaty środków z salda są rozliczane automatycznie w każdy poniedziałek do godziny 12:00. Oznacza to, że wszystkie środki dostępne do tego czasu zostaną automatycznie wypłacone. Przelew otrzymasz w najbliższy dzień roboczy do godziny 16 (przeważnie we wtorek). Otrzymujesz wtedy wynagrodzenie podstawowe (28zł/h)

  • Wynagrodzenie dodatkowe ( bonusy) otrzymasz do 5. dnia następnego miesiąca. Są to dopłaty zależne od poziomu na którym się znajdujesz (+2zł/+5zł/godz.)

  • Jeżeli otrzymałaś wynagrodzenie, którego  nie powinnaś otrzymać – zgłoś to do Biura.

  • Wszelkie płatności, które nie przeszły na Twoje konto, a powinny – zgłoś to do Biura. Wszystkie nierozliczone płatności rozliczane są w każdą środę, do końca dnia. 

5. Anulacje sprzątań przez klienta

  1. Sprzątanie Jednorazowe

  • Anulacja powyżej 48 godzin przed terminem: Klient nie ponosi kosztów anulacji, nie otrzymujesz wynagrodzenia. Postaramy przypisać Ci w to miejsce inne sprzątanie.
  • Anulacja pomiędzy 48 a 24 godzinami przed terminem: Klient ponosi 50% kosztów usługi, Ty otrzymujesz 50% wynagrodzenia.
  • Anulacja na mniej niż 24 godziny przed terminem: Klient ponosi 100% kosztów usługi. Otrzymujesz 100%  wynagrodzenia.

  1. Subskrypcja

  • Anulacja powyżej 36 godzin przed terminem: Klient nie ponosi kosztów anulacji, nie otrzymujesz wynagrodzenia. Postaramy przypisać Ci w to miejsce inne sprzątanie.
  • Anulacja pomiędzy 36 a 18 godzinami przed terminem: Klient ponosi 50% kosztów usługi, Ty otrzymujesz 50% wynagrodzenia.
  • Anulacja na mniej niż 18 godzin przed terminem: Klient ponosi 100% kosztów usługi. Otrzymujesz 100%  wynagrodzenia.

6. Reklamacje

  1. W przypadku zgłoszenia przez klienta reklamacji, rozpatrujemy ją zazwyczaj w ciągu 48 godzin. Prosimy klienta o zdjęcia zaniedbań. W przypadku zasadnych reklamacji, zwracamy klientowi część pieniędzy (50%/100%) lub wykonujemy darmową poprawkę oraz zastosujemy:

    – potrącenie 50% wartości zlecenia – w przypadku małych przewinień, dopuszczalne jest maksymalnie jedno przewinienie: niewyrzucenie śmieci, smugi na lustrze, nieodłożenie chemii, niewytarcie listew przypodłogowych, niewytarcie gniazdek i włączników, nie pościelenie łóżka,

    – potrącenie 100% wartości zlecenia – niewykonanie pozostałych czynności z listy kontrolnej, lub pominięcie/złe wykonanie usługi dodatkowej, przykładowo umycia piekarnika, pominięcie okna mikrofali itp.- potrącenie 100% wartości zlecenia – niewykonanie pozostałych czynności z listy kontrolnej, lub pominięcie/złe wykonanie usługi dodatkowej, przykładowo umycia piekarnika, pominięcie okna mikrofali itp.

  1. Reklamacja nie zostanie uznana oraz wynagrodzenie nie zostanie potrącone jeśli zgłosisz do biura brak możliwości wykonania jakiejś czynności od razu po lub w trakcie sprzątania (np. z winy klienta bo nie zapewnił odkurzacza, mopa, drabinki,braku zgody klienta na wykupienie dodatkowego czasu).

7. Uszkodzenia na sprzątaniach

  • Wszelkie uszkodzenia lub zniszczenia rzeczy klienta, które wydarzyły się na sprzątaniu, niezwłocznie zgłoś klientowi oraz do Biura.

  • Posiadamy ubezpieczenie OC, więc pokryjemy ewentualne uszkodzenia do których doszło z Twojej winy, jeśli nas o tym sama poinformujesz.

  • Wszelkie uszkodzenia przypadkowe np. stłuczenie talerzyka, sprzęt który uległ zniszczeniu lub przedmioty które w sposób przypadkowy uległy zniszczeniu nie wliczają się do liczby twoich reklamacji

  • Uszkodzenia, które wynikają z powodu niewłaściwego użycia chemii lub celowego złego działania wliczają się do liczby Twoich reklamacji.

  • Akceptacja regulaminu jest równoznaczna z zapoznaniem się z jego treścią oraz treścią dokumentów: 

– Bonusy
– Zasady stawek godzinowych
– Lista kontrolna sprzątania standardowego
– Lista kontrolna sprzątania generalnego